ENGIE reviews en ervaringen
Bent u benieuwd naar de ervaringen van andere klanten over ENGIE? Lees hier de ENGIE ervaringen en reviews. Is ENGIE uw energieleverancier? Laat bij klantervaringen uw eigen ervaringen over ENGIE achter. Zo helpt u anderen een weloverwogen keuze te maken.
Het voordeligste actiepakket van ENGIE!
Totaal per jaar
Klantervaringen over ENGIE
Je geeft aan om van leverancier te veranderen en alles wordt perfect geregeld!
- Je hoeft echt helemaal niks te regelen,TOP!
- Ken ik niet
Reacties
Bedankt voor het delen van je review! Wat leuk om te vernemen dat je zo blij bent met de overstap naar ENGIE en hoe dit voor je geregeld is! Wij streven dan ook naar een fijne samenwerking met je!
Voor nu wens ik je nog een mooie dag toe!
Hartelijke groet,
Niesje - ENGIE webcare
Goede informatie over het overstap proces.
- Dagelijkse update over verbruik, inzichtelijke app.
- Iets meer info wanneer 1e factuur komt.
Reacties
Bedankt voor het delen van jouw review! Goed om te lezen dat de informatie omtrent de overstap allemaal duidelijk was. En leuk dat je onze app al gebruikt! Welkom bij ENGIE 🙂
Ik wens je een fijne dag.
Lisa - ENGIE Webcare
Een minder positieve ervaring heb ik met het overgangsproces: de oude leverancier werd pas 1 dag voor het ingaan van het nieuwe contract ingelicht door Engie. Dit is volgens Engie de gangbare procedure. Omdat er dus in het geheel geen informatie is over de overgang naar de nieuwe leverancier lijkt het of het niet goed is geregeld. De klant blijft in het ongewisse en dat geldt ook voor de oude leverancier.
Reacties
Bedankt voor het delen van deze review.
Ik vind het vervelend om te lezen dat je je niet voldoende geïnformeerd voelde doordat wij de vorige leverancier pas één dag voor de overstap op de hoogte hebben gesteld. Wat je zegt klopt echter wel, dit is de gangbare manier van zaken bij alle leveranciers. Helaas kunnen we hier dus niet iets aan veranderen.
Wel wil ik je nog van harte welkom heten bij ENGIE.
Ik wens je een fijn weekend!
Lisa - ENGIE Webcare
Bij overstap pen zou het oude energiecontract worden opgezegd door de nieuwe leverancier (Engie). Na geruime tijd bleek dat het oude contract alleen voor elektriciteit was opgezegd en dat het contract voor gas gewoon doorliep. Bij contact met Engie werd de verantwoordelijkheid volledig bij mij gelegd, Engie kon er niets aan doen. Omdat ik alleen een elektriciteitscontract heb afgesloten, heeft Engie alleen dat oude abonnement opgezegd. Gas had ik zelf moeten regelen. Hierover is bij de overstap niets gecommuniceerd.
- Communicatie over de overstapservice: wat wordt wel en wat niet gedaan.
Reacties
Bedankt voor het delen van deze review. Ik vind het vervelend om te lezen dat het bij de overstap niet in één keer goed ging.
Wat je zelf al aangeeft, klopt wel. Het is je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je een contract voor zowel gas als stroom afsluit als je wil dat je met beide producten overstapt. Wanneer je alleen akkoord gaat met een aanbod voor stroom, mogen wij niet ook gas bij ons aanmelden zonder dat je hiervoor een aanvraag hebt gedaan. Hoe dit precies wordt aangegeven bij Gaslicht.com, weet ik helaas niet.
Hopelijk is het inmiddels voor je opgelost en kun je tevreden zijn met ons als jouw energieleverancier.
Ik wens je een fijne dag!
Lisa - ENGIE Webcare
Het wordt tijd om dit systeem zo snel mogelijk af te schaffen. En met daarbij de ACM! Het is volstrekt onduidelijk hoe tarieven zijn opgebouwd waarop gebaseerd. Het is volslagen idioot geworden met als extreme uitwas dat mensen zonnepanelen uitzetten omdat de prijs negatief wordt. En dat allemaal omdat er verzuimd is om te investeren in het energienet aan de hand van het geweldige orgaan ACM. Laten we lekker kerncentrales bouwen en zonneparken uitzetten als het zonnig is of hard waait.
- Wat voor pluspunt zou er kunnen zijn aan een partij dat alleen een factuur stuurt. Alle energie wordt geleverd door netwerkbeheerders. Het is een fake markt met nep bedrijven.
Reacties
Bedankt voor het delen van deze review.
Ik vind het erg vervelend om te lezen dat je zo denkt over de energiemarkt en de ACM. De ACM is er puur en alleen voor om jou als consument te beschermen. Daarbij proberen wij als leverancier zo transparant mogelijk te zijn ook in onze facturatie en opbouw van jouw kosten.
Wanneer je hier meer toelichting over wil dan mag je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Ik wens je een fijne dag!
Lisa - ENGIE Webcare
Goede prijs bij afsluiten in januari 2024
- Overstap probleemloos.
Reacties
Bedankt voor het delen van jouw review! Wat fijn om te lezen dat je een goede prijs kon vastleggen bij ons in januari!
Mooi dat de overstap zonder problemen is verlopen, alsnog van harte welkom bij ENGIE 🙂
Ik wens je een fijne dag.
Lisa - ENGIE Webcare
Alles snel en duidelijk geregeld.
Een fijne app, zodat je je verbruik en kosten kan monitoren.
Reacties
Wat een mooie review! Fijn dat je dit met ons wil delen. Goed om te lezen dat alles snel geregeld was en dat alles ook duidelijk is voor je. Fijn dat je tevreden bent over onze app!
Ik wens je een fijne dag.
Lisa - ENGIE Webcare
Prijs-kwaliteitsverhouding is goed.
Reacties
Bedankt voor het delen van deze mooie review! Fijn om te lezen dat je onze prijs-kwaliteitsverhouding goed is volgens jou.
Ik wens je een fijne dag!
Lisa - ENGIE Webcare
Fijn geholpen door de klantenservice. Kreeg extra tips mee. De overstap verliep soep.
- Servicegerichte aanpak
Reacties
Dankjewel voor het delen van deze mooie review! Wat mooi om te lezen dat je fijn geholpen bent en dat je extra tips van ons hebt gekregen. Het stukje extra service bieden vinden wij ook erg belangrijk!
Ik wens je een fijne dag.
Lisa - ENGIE Webcare
Top ingeregeld misschien wel de eerste die een goede verbinding maakt met installatie bedrijf en energiebedrijf
- Goede communicatie
Reacties
Bedankt voor het delen van deze review! Fijn om te lezen dat alle communicatie goed verloopt en dat je ons aanbeveelt aan anderen.
Wens ik je een fijne dag!
Lisa - ENGIE Webcare